Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találja. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk. Elfogadom
Keresés

Hírlevél
EUB utasbiztosítás

Teszteltünk - Poljana Üdülőfalu

Annyi minden jót hallottunk már ezekről a mobilházas üdülőfalukról, hogy fogtunk magunkat és nekivágtunk Horvátországnak, azon belül is Losinj-szigetnek, hogy leteszteljük a Poljana kempinget.

Losinj-sziget a Kvarner-öbölben található, viszonylag rövid autózással elérhető Budapestről, ami meghosszabbítja azonban az utazás időtartamát, az a kompozás, amely körül-belül 25 perces hajókázást jelent. Az utunk először Krk-szigetre vezetett, ahová a szárazföldről hídon keresztül juthatunk el, majd Krk-szigeten Valbinska településről indul a komp és Cres-szigeten Merag városában köt ki. Onnan Osor városa felé vettük az irányt, ahol egy pici egysávos hídon keresztül jutottunk át Losinj-szigetre. (Egyébként a két sziget történelme közösen indult, mert egészen a római időkig egy szigetet alkottak. Ekkor azonban a jobb hajózási lehetőségek miatt egy csatornával szétválasztották őket, így alakult ki a két önálló földdarab.) Innen pedig alig 30 perces autózás a gyönyörű tengerparti panorámás úton és már el is érkeztünk célállomásunkhoz, a Poljana üdülőfaluhoz.

A kempingben már érkezéskor mindenki készséges volt, hamar megkaptuk a kis mobilházunk kulcsát, amit aztán nagy izgalommal keresgéltük a rengeteg kis mini házikó között. Szerencsére azért hamar meg is találtuk. A ház bár négyzetméterre kicsi (24 m2), azonban minden igényt kielégítő a felszereltsége. Található benne egy franciaágyas szoba, illetve egy gyermekszoba, ahol három ágy van, valamint egy étkező konyhasarokkal. A konyha is hűtővel, tűzhellyel és minden egyéb konyhai eszközzel fel van szerelve. És természetesen légkondicionáló is rendelkezésre áll, ami a nagy kánikulában elengedhetetlen, hiszen alapvetően ez egy műanyag mobliház, ami nagyon gyorsan fel tud forrósodni a nagy melegben. Minden apartman előtt tágas tér van, ahol kerti bútorok és napozóágyak csalogatják az embert hűsölésre, hiszen az egész kemping egy árnyas és illatos pínea fenyőkkel borított területen helyezkedik el.

Az üdülőfaluban étterem, kávézó, élelmiszerbolt, információs pont, játszótér és gyermekeknek animációs programok garantálják a tökéletes kikapcsolódást. A kemping érdekessége, hogy két oldalról is tenger vesz körül, hiszen Losinj-sziget legkeskenyebb pontján helyezkedik el, csupán 300 méter széles itt a sziget. Egyik oldalon a strand, a másik oldalon pedig kikötő található. A kemping strandja is minden korosztálynak megfelelő, van egy kaviccsal feltöltött kis öböl, ahol a kisgyerekek pancsolhatnak, illetve van egy sziklás része, ahol a bátrabbak beereszkedhetnek a kristálytiszta tengerbe.

Mali Losinj belvárosa a kempingtől csupán 2 km-re található, érdemes ide is ellátogatni. Számos kávézó, étterem és hangulatos sikátoros utcácskák várják a turistákat. Itt talál az ember nagyobb élelmiszerüzleteket, gyógyszertárt, postát.

Ha autóval érkezünk, érdemes bejárni a szigetet, hiszen tényleg nem nagy az egész, és gyönyörű strandokat, türkizkék öblöket találhatunk. Íme néhány tipp: családosoknak szinte kötelező felkeresnie a Cikat nevű strandot, ami Mali Losinj másik oldalán található. Itt homokos part és egy hullámoktól szinte teljesen zárt öböl várja a legkisebbeket.

Mali Losinj-tól, ha Veli Losinj felé vesszük az irányt, körülbelül félúton egy gyönyörű sziklás és szinte még érintetlen öblöt találunk. Leereszkedni nem olyan egyszerű, úgyhogy csakis a bátrabbaknak ajánljuk.
Cres-szigetet is érdemes felfedezni, rögtön ahogy átkelünk a hídnál, ott található Osor nevű település. A város történelmi központjában a híres múltja látható: fórum, városháza, múzeum épülete, a Püspöki palota, a katedrális és a harangtorony.
Cresen még érdemes ellátogatni Lubenicére, ami 382 méterrel János-öböl felett található kis fennsíkon elterülő település, ahonnan csodálatos panorámában lehet részünk. Akik egy kis túrázásra vágynak, azok lesétálhatnak e gyönyörű öbölbe, kb. 50 perces gyalogtúra ez.

Ha már a kirándulásoknál tartunk, mindenképpen ajánljuk a Mali Losinj-ból induló egész napos hajókirándulásokat. Kb. 25 euróért viszik a turistákat, és garantáltan feledhetetlen élményekben lesz részünk. A kis hajók több irányba is közlekednek. Részt lehet venni egy sziget körüli túrán (útvonal: Ilovik - Sv. Petar – Kozjak – Veli Losinj – Mali Losinj), illetve egy másik túrán is, ahol a fürdőzésé a főszerep, azok a hajók a Susak nevű pici szigetre viszik a turistákat, ahol homokos part várja a tenger szerelmeseit. Mindkét kiránduláson bőséges ebédet (hal, tintahal, sültek) és korlátlan italfogyasztást tartalmaz az ár. Ha szerencsések vagyunk, akkor akár még delfinekkel is találkozhatunk…Ezek a barátságos állatok egyébként a sziget jelképei is.

Összességében kijelenthetjük, hogy aki Losinj-szigetre érkezik, egész biztosan nem fog unatkozni és számtalan természeti csodában lesz része. És mindehhez tökéletes kiindulópont a Poljana üdülőfalu, ahol tényleg a vendég az első.
www.adriaonline.hu - A napos oldal!