Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találja. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk. Elfogadom
Keresés

Hírlevél
EUB utasbiztosítás

Teszt úton Rovinjban

Meglátni és megszeretni: azt hiszem, nem csak velünk történt meg, hogy egy pillanat alatt beleszerettünk Horvátország talán legromantikusabb és legszebb városkájába, Rovinjba. Az Isztriai-félsziget nyugati partján fekszik ez a kis ékszerdoboz, ami Budapesttől mindössze 6 óra autózásra van. Így akár egy hosszú hétvégére is le lehet”ugrani”… mert érdemes!

Aki Rovinjba látogat, biztosan megnézi a város nevezetességeit, mint például a Szent Eufémia templomot, amely az óváros tetején áll. A templom harangtornyából egész Rovinjra rálátni, tiszta időben még Velence is előbukkan a távolban.
A templomot a 15 éves Eufémiáról nevezték el, aki 304-ben a keresztényüldözés áldozata lett. A legenda szerint kiéheztetett oroszlánok elé vetették, ám azok nem bántották. A feldühödött rómaiak a lányt kerékbe törték. A holttestet márvány szarkofágba fektették, amit Konstantinápolyban helyeztek el. 300 évvel később egy nagy vihar alkalmával a szarkofág eltűnt és pár nap múlva Rovinj mellett, a tengeren lebegve találták meg. Egy halászfiú húzta partra a szarkofágot, amelyet ezután a templomban helyeztek el. A templom csúcsán Szent Eufémia szobra látható. A helyiek szerint, ha a szárazföld felé néz, eső lesz, ha a tenger felé, jó idő várható.

A nyüzsgő piacokat is végig kell járni, fantasztikus dolgokra lehet bukkanni és a hangulat… hát azt érezni kell! A szűk, kanyargós utcák, az isteni illatok! A parti sétány egyik oldalán a tenger hullámzik, a másik oldalon üzletek, kávézók és éttermek, ahova vidám pincérek invitálják az arra sétálókat. Ezzel a változatos képpel Rovinj valóban gyönyörű és izgalmas úti cél! Ám van itt még valami, ami miatt szívünkbe zártuk a várost, ez pedig a gasztronómia. Hihetetlen, hogy milyen finomakat ettünk minden egyes itt töltött nyaralásunk alkalmával! Bizonyára nem nagyon lehet melléfogni az étterem kiválasztásával, én mindenesetre két helyet ajánlok, amiket nem szabad kihagyni.

Restaurant Amfora. A kikötőhöz közel, közvetlenül a tengerparton bukkantunk rá öt évvel ezelőtt. Annyira megfogott bennünket a pincérek kedvessége, humora és persze az ételek, hogy azóta minden évben visszatérünk ide. Be kell, hogy valljam, én nem eszem tengeri herkentyűket és halat sem; bár a családomban mindenki imádja a rákot, kagylót, halat… Mégis nem csak ők, hanem én is ebben az étteremben ettem a legfinomabbat – pedig minden nyáron legalább 10 éttermet járunk végig. Grillezett szépia spenóttal és tört krumplival. Olyan gusztusos a tányéron, hogy bizony, nekem is jól esett ránézni. A párom pedig nem bírt betelni vele, majd’ minden este ott vacsoráztunk és végig kóstolta az étlapot… semmiben sem csalódott. S hogy én mit ettem? Pizzát! És az is remek! Az egyik legjobb pizzát ott készítik, ebben biztos vagyok. Nincsenek olyan vad feltétek, mint a tojás, vagy a bab, de a szalámis és a klasszikus sonka-gombás pizzájuk mindent üt.

Café XL.. A másik nagy kedvenc. A Szent Eufémia templomtól 50 méterre van, a tenger felé sétálva pillanthatjuk meg. Elsőnek a panorámája fogott meg: a tenger, a sziklák, a mediterrán fák… kellemes bútorok, halk zene szól, ami mellett jól el lehet beszélgetni és egyáltalán nem zavaró. Ide is minden évben ellátogatunk.

Nagyon finom a jeges csokijuk, a kapucsínó és még a sima feketekávé is krémesen lágy. Napokat el lehetne tölteni itt, a kilátásban gyönyörködve, jeges csokit iszogatva… Mindig sokan vannak, és előfordul, hogy kicsit várni kell, míg felszabadul egy-egy asztal, de érdemes türelmesnek lenni.
Rovinjban számos fantasztikus éttermet és kávézót találunk, keresgélnünk sem kell. Elég, ha végig sétálunk a parton, szinte egytől egyig minden taverna hangulatos és kitűnő ételekkel – italokkal várja a vendégeket. Mégis amondó vagyok, hogy ha Rovinjban járnak, az Amforát és a Café XL-t vétek lenne kihagyni.

www.adriaonline.hu - A napos oldal!